fredag 8 april 2011

Marmelad och surfisar

Jag känner mig just nu konstant irriterad och sur. Jag vet inte riktigt vad som är fel, bara att allt blir fel! Har känt detta några dagar så om ni träffar mig och jag inte är trevlig så ber jag om förlåtelse redan nu... Jag har försökt att göra allt som jag blir glad av, men det hjälper bara en kortare stund. Jag har promenerat och kokat marmelad. Det blev en rabarber/tranbär marmelad. Mycket god och väldigt enkel att göra. 225 g tranbär 275 g rabarberjuice (mamma saftade rabarber åt mig men vi kokade inte saft av allt och jag har kvar i frysen av "juicen") 450 g syltsocker Låt koka i 15 min och skumma sedan av (jag skummade av lite eftersom). Häll upp i rena burkar och förvara mörkt och svalt. Sen har jag även köpt nya blommor och planterat frön. Fröna är bara ätbara saker, just nu kryddor men längre fram ska även ätbara blommor planteras. Blommorna blev 4 pelargoner, 2 av varje sort/färg. Om ni undrar varför bilderna är lite mjölkiga så beror det på att Willemo fått tag i kameran och kladdat på den. Det upptäckte jag nu, men ids inte fota om bilderna...

2 kommentarer:

  1. pep pep ibland har man såna dagar och det är okej. Det blir alltid bättre igen kram kram

    SvaraRadera